CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, October 4, 2008

ANUAR vs PAK LAH

Hari ni aku terfikir untuk menceritakan perkaitan antara pemimpin-pemimpin kita yang hebat seperti di atas. Persamaan yang pasti di antara mereka adalah mereka ini berbangsa melayu dan beragama Islam.
Mereka ini memang hebat kalau nak dibandingkan dengan kita. Tetapi sejak mutakhir ni terlalu banyak cerita yang menunjukkan mereka ini tidak seiring. Masing-masing melaungkan untuk membangunkan bangsa melayu. Kita ketepikan sejenak soal politik. Kalau cerita politik, sampai bila pon tak seiring.
Alangkah bagusnya jika mereka ini boleh duduk bersama untuk masa depan bangsa melayu Islam. Dalam pada bangsa lain mengatur strategi untuk membangun, kita masih lagi sibuk bertikam lidah…tak salah nak bertikam lidah tapi jangan lah sampai berlarutan…yang pastinya sekarang tak kira BN, PAS, KEADILAN yang berbangsa melayu pasti merasai kerisauan politik melayu yang melanda sekarang. Sampai timbul soal Kedaulatan Melayu….adakah kita mahu benda ini berterusan sedangkan kite sesama sendiri masih bertikam lidah. Marilah kita bersatu…Bersatu tidak semestinya dalam satu parti…kita bekerjasama untuk satu matlamat walaupon berlainan parti. Yang salah ditegur. Tapi janganlah sampai yang salah tak sedar diri tu salah.
Orang melayu kita sekarang sudah cerdik politik. Saya yakin mereka mempunyai semangat Kemelayuan dan KeIslaman yang kuat. Marilah bersatu….Bersatu teguh bercerai roboh. Kita perlu cerdik dalam politik kerana politiklah platform yang akan menentukan masa depan anak cucu cicit kita akan datang. Bertemu kembali diminggu seterusnya……


-Hidup Melayu Islam-

3 comments:

wAniE said...

i agree with u..
jka suma rkyat dan pemimpin bersatu hti membangunkan ngra, tidak mustahil M'sia mampu mencapai sebuah ngra yang termaju di persada Antarabangsa...
x sbar rsa nya untuk mengetahui post yg berikutny...

abbad said...

i dont think that pak lah is that good. sorry

farah.fafu said...

wah ! politik betul ni..
hehehe..
one good way you expressed your opinion. good good good !
hehe